Zet dit ook op je BB

Week 1:

Vandaag ben ik één week oud. Wat is dit een schitterende wereld waarin ik terechtgekomen ben !

Maand 01:

Mijn mama past heel goed op me, ze is een schitterend voorbeeld

Maand 02:

Vandaag
hebben ze me bij mama weggehaald. Ze was erg onrustig, en met haar ogen
zei ze me 'tot ziens'. Ik hoop dat mijn nieuwe ?menselijke familie? net
zo goed voor me zorgt, als zij gedaan zou hebben.

Maand 04:

Ik
ben snel gegroeid, alles is interessant voor me. Er zijn een paar
kinderen in huis, en voor mij zijn ze als 'broertjes'. Ze zijn erg
onrustig, ze trekken aan mijn staart en ik ga ze spelenderwijs bijten

Maand 05:

Vandaag op mijn donder gekregen.
Baasje
was kwaad omdat ik binnen geplast had, maar ze hebben me nooit gezegd
waar ik het moet doen. Ik moest trouwens in de andere kamer slapen en ik
hield het niet meer!

Maand 12:

Vandaag ben ik één jaar
oud geworden. Ik ben volwassen. Mijn baasjes hebben gezegd dat ik groter
ben dan ze verwacht hadden. Wat zullen ze trots op me zijn

Maand 13:

Wat
voel ik me slecht vandaag. Mijn 'broertje' had mijn bal afgenomen. Ik
blijf altijd van zijn spullen af. Dus pakte ik hem weer terug. Maar mijn
kaken zijn erg sterk, dus heb ik hem, zonder het te willen, pijn
gedaan. Na de schrik hebben ze me zo aan de ketting gelegd, dat ik niet
eens in de zon kan liggen. Ze zeggen dat ze me in de gaten zullen
houden, de ondankbare. Ik begrijp er helemaal niets van.

Maand 15:

Niets
is meer zoals vroeger ... ik leef in het hok. Ik voel me erg alleen,
mijn familie houdt niet meer van me. Soms vergeten ze zelfs dat ik
honger en dorst heb. Als het regent, heb ik niet eens een dak om onder
te schuilen.

Maand 16:
Vandaag hebben ze me binnen gehaald.
Zeker heeft mijn familie me vergeven, en ik was zo content dat ik
vreugdesprongen maakte. Mijn staart leek wel een vlag in de wind. Beter
nog zelfs, ze nemen me mee in de auto. We rijden en ineens stoppen ze.
Ze maken de deur open en ik eruit, leuk een dagje met mijn familie op
het platteland. Ik snap niet waarom ze de deur dichtdeden en gingen.
'Hé, luister, wacht! Jullie ... jullie vergeten me!' Ik rende met al
mijn kracht achter de auto aan. Mijn angst steeg toen mijn krachten
minder werden en zij niet stopten: ze hadden me vergeten

Maand 17:

Ik
heb geprobeerd de weg terug naar huis te vinden, tevergeefs. Ik ben
verloren. Op mijn weg zijn mensen met een goed hart, die me verdrietig
aankijken en me wat te eten geven. Ik bedank ze uit de grond van hart
met mijn lieve blik. Ik zou willen dat ze me adopteren en ik zou de
trouwste hond van allemaal zijn. Maar ze zeggen alleen maar 'arme hond',
hij zal de weg wel kwijt zijn.

Maand 18:

Een van deze
dagen kwam ik langs een school, en ik zag veel kinderen en jongeren, net
als mijn 'broertjes'. Ik ging wat dichterbij, en een groepje, lachend,
gooide stenen naar me, om te zien wie het beste gooide?. Één van deze
stenen raakte mijn oog, en sinds die tijd kan ik er niets meer mee zien.


Maand 19:

Het lijkt gelogen, maar toen ik er nog wat
beter uitzag, hadden de mensen eerder medelijden met me. Nu ben ik
mager, mijn uitzien is veranderd. Ik heb mijn oog verloren en de mensen
jagen me met een bezem weg, terwijl ik toch alleen maar even in een
beetje schaduw wil liggen.

Maand 20:

Ik kan me bijna
niet meer bewegen. Vandaag probeerde ik de straat over te steken.
Volgens mij was ik toch op een veilige plaats, genaamd 'de goot', maar
ik zal nooit de tevreden blik van de chauffeur vergeten die zelfs extra
bijstuurde om me maar niet te missen. Had hij me maar doodgereden, maar
hij heeft me alleen maar de heup ontwricht. De pijn is verschrikkelijk,
mijn achterpoten reageren niet meer, en met moeite heb ik me op een
beetje gras langs de weg kunnen slepen.

Maand 21:

Ik zit
nu al 10 dagen in de zon, de regen en de kou, zonder te eten. Ik kan me
niet meer bewegen, de pijn is ondraaglijk. Ik voel me slecht, ik lig op
een vochtige plaats, en het lijkt wel of zelfs mijn haren uitvallen.
Sommige mensen die voorbijkomen, zien me niet eens; anderen zeggen
'blijf daar maar bij weg.' Ik ben bijna bewusteloos, maar een vreemde
kracht liet me mijn ogen nog één keer openen. De zachtheid in haar stem
deed me reageren. 'Arme hond, kijk nou eens hoe ze je hebben
achtergelaten.' zei ze. Bij haar was een meneer in een witte jas, hij
begon aan me te voelen en zei: 'Het spijt me mevrouw, maar voor hem is
het al te laat, het is beter hem uit zijn lijden te verlossen.' De
vriendelijke dame begon te huilen en knikte alleen maar. Met mijn
laatste kracht bewoog ik mijn staart en ik keek haar dankend aan, zij
die me zou helpen te gaan rusten. Ik voelde een klein prikje van de
injectie en toen sliep ik, voor altijd eraan denkend waarom ik geboren
was als toch niemand van me hield

Een hond is geen voorwerp die je zomaar op straat kan zetten.
Dieren hebben ook een leven en gevoel.
Ben jij ook geraakt door dit ?
Zet het dan ook op je BABYBYTES

512 x gelezen, 0

reacties (0)


  • Gemma Teller

    ..wat zielig zeg...

  • angel

    Ik ben een dierenliefhebber en ik heb niet verder gelezen dan 12 maanden, ik krijg hier buikpijn van, ook al is het maar een verhaal.